Subject: FW: Harjumaa Kuusalu vald Salmistu küla Rannametsa kinnistu elektriliitumine, LR9906
From: Laur Kõiv <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Mon, 27 Nov 2023 09:11:30 +0200

Tere

Palun registreerida minule täitmiseks.

Delta viit 7.1-2/23/21858-2

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Kooskõlastuste üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn / Transpordiamet
<https://www.transpordiamet.ee/>

From: Dmitry Kondaev <[email-masked]>
Sent: Friday, November 24, 2023 3:52 PM
To: Laur Kõiv <[email-masked]>
Subject: RE: Harjumaa Kuusalu vald Salmistu küla Rannametsa kinnistu
elektriliitumine, LR9906

Tere,

Tundub, et kõik esitatud vead parandasin.

Saadan uus dokumentide versioon kooskõlastamiseks.

Lugupidamisega,

Dmitry Kondaev

Projekteerija

AS KH Energia-Konsult

M:  530 23686

khenergia.ee

From: Laur Kõiv <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, November 10, 2023 8:34 AM
To: Dmitry Kondaev <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Harjumaa Kuusalu vald Salmistu küla Rannametsa kinnistu
elektriliitumine, LR9906

HOIATUS: See e-kiri pärineb väljastpoolt ettevõtet. Ära ava linke ega
manuseid, kui ei ole kindel, et saatja ja e-posti sisu on ohutu.

Teie 17.10.2023

Meie 10.11.2023 nr 7.1-2/23/21858-2

Dmitry Kondaev

Aktsiaselts KH Energia – Konsult

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

17.10.2023 esitasite taotluse kooskõlastada elektrirajatiste projekt
Aktsiaselts KH Energia – Konsult töö nr LR9906 „Rannametsa, Salmistu küla,
Kuusalu vald, Harju maakond liitumine madalpingel“ (edaspidi Projekt).

Tehnovõrk on projekteeritud riigitee nr 11267 Kuusalu - Valkla km 4,63 –
4,74 teemaale ja kaitsevööndisse.

Tutvunud esitatud materjalidega (seletuskiri, joonised), märgime, et
projekteerimisel ei ole arvestatud Transpordiameti tüüpnõudeid: „Nõuded
tehnovõrkude teemaale paigaldamise kavandamisel“ (edaspidi Nõuded) ning me
ei pea võimalikuks esitatud Projekti kooskõlastada. Projekti materjalide
korrigeerimisel tagada vastavus Nõuetele, muuhulgas viitame
alljärgnevatele mittevastavustele:

1.	Teega rööpse tehnovõrgu paigaldamine tee muldesse ei ole lubatav.
Tehnovõrgu paiknemise asukoha ja sügavuse osas järgida Projekti
korrigeerimisel Nõuete tabelis 1 toodud väärtusi.

Palume korrigeerida tehnovõrgu paiknemist ning võimalusel nihutada
tehnovõrgu kulgemine väljapoole riigitee nr 11267 Kuusalu – Valkla
maaüksust. Näiteks Käo tee 9 maaüksusele (katastritunnus: 35201:002:0451,
Transpordimaa 100%).

2.	Projekti asendiplaanil peavad olema ära näidatud tehnovõrgu
kaugused iseloomulikes kohtades teekatte servast ja/või tee teljest ning
teemaa piirist, avatud kaeve korral ehituskaeviku piirjooned.

Asendiplaani jooniste vormistamisel lähtuda Majandus- ja taristuministri
17.07.2015 määruse nr 97 „Nõuded ehitusprojektile“ § 10 sätestatut – ehk
tööprojekti joonis peab võimaldama mugavat kasutamist ehitusplatsil ning
märkused ja nõuded esitada selliselt, et mitme projektdokumendi üheaegne
jälgimine ei oleks vajalik. Asendiplaani joonistel tuua vähemalt riigitee
kaitsevööndi ulatuses välja tehnovõrgu paigaldustehnoloogia (lahtine või
kinnine meetod), sügavus ning kaitsetoru nõuded iga trassi lõigu kohta.

3.	Asendiplaanil kajastada avatud kaevikud (sh puurimiskaevikute)
paiknemine ja kaugused teekatte servast ja tee nõlva alumisest joonest.
Avatud kaevikud (sh puurimiskaevikud) ei tohi olla tee nõlva alumisele
joonele lähemal kui 1,0 m või nõlva puudumisel teekatte servale lähemal
kui 3,0 m, eriti kitsastes oludes lähemal kui 2,0 m. Avatud kaeviku serva
vähim kaugus kraavi välisnõlvast on 1,0m. Eeltoodud nõude täitmisel tuleb
arvestada tehnovõrgu rajamissügavust ja mulde varisemisnurka (kaeviku
sügavus, varisemisnurk 1:1).
4.	Asendiplaanil kajastatud leppemärgid palume kajastada korrektselt
tingmärkides.

Kontrollida, kas antud asukohta on projekteeritud maandus

Kajastada andmed ka tingmärkides, et oleks üheselt mõistetav, milliste
tehnovõrkudega on tegemist.

Noolega kastides kajastada info üheselt mõistetavalt teemaal antud lõigu
kohta. Eksitav info eemaldada.

Asendiplaani joonistel tuua välja tehnovõrgu paigaldustehnoloogia (lahtine
või kinnine meetod).

5.	Esitada taotlus Transpordiameti vormile (vorm manuses).
6.	Seletuskirja lisada, et tehnovõrkude teemaale paigaldamisel on
kõrvalekalded kooskõlastatud projektist keelatud.
7.	Isikliku kasutusõiguse ala plaani korrigeerida ja tagada vastavus
Nõuete lisale 6. Seletuskirja lisada vastav lõik: Tehnovõrgu
riigiteealusele maale paigaldamise korral peab tehnovõrgu omanik enne
projekti realiseerima asumist esitama Transpordiametile vormikohase
taotluse koos projektis kooskõlastatud asukoha-skeemiga tehnovõrgu
paigaldamise ja talumise lepingu sõlmimiseks (vorm saadaval
Transpordiameti kodulehel). Sõlmitud leping on aluseks riigitee alusel
maal projektijärgsete tööde teostamiseks vajaliku liiklusväliste tööde loa
väljastamiseks.

Juhime tähelepanu, et käesolevas kirjas esitatud mittevastavuste loetelu
ei ole lõplik. Palume Projekti materjalid viia vastavusse Nõuetega ning
esitada uuesti kooskõlastamiseks aadressil [email-masked]
<mailto:[email-masked]> .

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Kooskõlastuste üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet